.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ممنوعیت صادرات مرکبات لغو شود/ضعف سیاست های حمایتی
رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم بر لزوم لغو ممنوعیت صادرات مرکبات تولیدی این استان تاکید کرد و گفت:صادرات مرکبات منجر جلوگیری از تغییر کاربری می شود.

به گزارش شمال نیوز،  منصور علی زارعی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: مازندران با تولید دو میلیون و۷۰۰ هزار تن انواع مرکبات رتبه نخست تولید ملی این محصول را در اختیار دارد.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود سطح تولید مرکبات کشور را ۴.۵ میلیون تن ذکر کرد وافزود: مازندران باید به عنوان اولین پایانه صادراتی مرکبات کشور شناخته شود.

 

این نماینده با اشاره به نارضایتی باغداران از ضعف سیاست‌های حمایتی دولت در قبال آنان یادآور شد: نبود انبارهای استاندارد، کمبود صنایع تبدیلی، فرسودگی ماشین آلات و کارگاه‌های آبمیوه گیری، فقدان وسایل حمل ونقل مناسب و ضعف صنعت بسته بندی و نیز ضایعات بالای مرکبات از مشکلات اساسی باغداران مازندرانی است.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح مشکلات عرصه صادرات مرکبات خاطرنشان کرد: نبود وسایل حمل ونقل مناسب و کانتینرهای یخچال دار، تعهدات ارزی و حقوق گمرکی مهمترین مشکلات حوزه صادرات مرکبات در کشور به شمار می‌رود.

 

زارعی مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی را برای رفع مشکلات عرصه تولید مرکبات یادآورشد وافزود: دولت باید از طریق تقویت پوشش‌های بیمه‌ای، تأمین نهاده‌های تولید، کاهش ضایعات محصولات و حذف واسطه هاو دلالان از فرآیند تولید تا عرضه محصول مرکبات به بازار، چتر حمایتی خود را بر سر باغداران گسترش دهد.

 

این عضو مازندرانی خانه ملت تصریح کرد: وزارت صمت نیز باید به وظیفه ذاتی خود در زمینه بازاریابی و تأسیس صنایع تبدیلی و بسته بندی مرکبات عمل کند.

 

‏زارعی با تاکید بر مسئولیت قطعی دولت در قبال باغداران گفت: دولت وظیفه دارد با هدف تأمین مرکبات شب عید مردم نسبت به خریداری آن از باغداران با قیمت تجاری وذخیره سازی مرکبات اقدام کند و در این ارتباط نباید چشمداشتی به جیب باغداران داشته باشد.

 

‏به گفته این مسئول در جلسه مشترک مجمع نمایندگان و استاندار مازندران با معاون اول رئیس جمهور، نماینده عالی دولت در استان در خصوص خریداری و ذخیره سازی ۵۰ هزار تن مرکبات شب عید از باغداران مازندرانی متعهد شد.

 

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به نارضایتی باغداران مازندرانی از ضعف سیاست‌های حمایتی دولت گفت: متأسفانه باغداران خود را در حوادث طبیعی مانند سیل و بحران‌های پیش بینی نشده تنها می‌بینند و حامی مطمئن ندارند.

 

‏زارعی افزود: علی رغم پیگیری‌ها خسارت سیل سال گذشته به باغداران مازندرانی هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.

 

‏رئیس مجمع نمایندگان مازندران همچنین از ارسال نامه به معاون اول رئیس جمهور برای لغو ممنوعیت صادرات مرکبات به خارج خبر داد وافزود: صادرات مرکبات به افزایش انگیزه تولید محصولات باغی و جلوگیری از تغییر کاربری باغات مازندران منجر خواهد شد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.